Sunday, May 4, 2008

改变了...

曾经,有个梦想,好像当歌手。
但是,好像有点不切实际。
曾经有个人问我:“如果有一天,你家没钱了,全家人等你开饭的时候,你会怎样让他们三餐温饱?”当时的我,真的不知道如何回答。他说:“你必须趁现在练好声音,将来一定有用的,至少在你不懂可以怎样养家的时候,有着一把歌声。”
哈哈,很好笑吧,因为不会有这样的一天。
真的谢谢他,他是个高人,谢谢他看中了我。他一心想把我带好,但是我确是哪吊儿郎当的性格。现在有点后悔了,但是也不好意思再回去找他练歌了。

现在的我,想法一直起伏不定,还是拿不定主意要怎样走以后的路。现在,我想的是,把长久以来的梦想忘掉,专心读书,因为我觉得这样比较实际。可是,我一定要在出来社会前让自己的歌声得到肯定。

“有梦想,就要去实现。”这句话,说得容易,做得难。每个人的梦想不一样,实现的难度当然也不一样啦。以后的路,该怎么走,我每天都在想着,可是,却得不到一个答案。但我相信,我的偶像真的做到啦。观看他的演唱会,不管他人怎样批评他,一路走来,6年了,他付出的努力,我们的支持,从来不曾放弃过。他的演唱会,是我一直梦寐以求的。但是,我还没开始,就先升了白旗。因为,我每天告诉自己别发梦,别妄想。所以,之前坚持的,也一一动摇了。

有谁能告诉我,我的路该怎么走呢?

10 comments:

karyi said...

i'll alwaz behind on you..
jus do wat u wanna do lar...
dun make urself got any "yi han" ma ok lor..
bt i thk everyone sure hav their "artist dream" de..
so if u hav the talent , go bah~
haha..gah yao ^^

karyi said...

bu chong : i hope will having a "artist fren" too..hehe

Anonymous said...

你已经知道你自己的路是要怎样走了
现在的你只是想要个肯定,想让自己不会错下去
一段路,如没尝试的话我们是无法肯定它是对或错
好久没罗嗦的给你意见开导你了
突然有种。。。不知如何说起的感觉。。。哈哈!!
你真的长大了!!

.Daniel. said...

go find vocal teacher and learn. then start your dream from entering some contests la.

mayb will see u on television someday:)

Nigel said...

If everyone does things that 切实际,the world will consist of doctors, lawyers, teachers only...

Anonymous said...

nothing in the world could be done well without passion =)

there's no point doing something without enthusiasim, finding ur life like half-asleep, not knowing your goal and direction.

it might be tough girl. if you are certain that you gonna follow this path, u gotta be 10 times stronger =)

but not too much worries yea, afterall u know lotsa people are by ur side :)

jiayou jiayou :)

Anonymous said...

如果当年B. Gates选择念书而放弃了Microsoft, 我想现在的Microsoft就可能micro到不见了~

或许你该把念书当成是你的最后一步~
当你真的无法继续你的梦想时,
就是时侯真正地定下心来读书,
我想你会比较没有遗憾咯~

加油寻梦吧~

Wei Quan said...

Live life to the fullest..No regrets..You have the opportunities and chances, the resources and the support, the question is whether you want to venture forward or always stay within the line..I ain't no prophet nor wiseman, but I am a friend who will support you..(I think XD)

Anonymous said...

dai lou now aug liao lah
update loh

song said...

马来西亚同学,中文这么好,英文也这么棒@_@!!!

 
Copyright © 2010 .c z e e r.
Blogger Template by Anshul .
This template is brought to you by : allblogtools.com | Blogger Templates